Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Trött & vet inte vad jag ska göra längre åt saken...

Av sötnosarna - 24 januari 2013 19:03

Har haft det jobbigt den senaste perioden och det har med vänskap att göra. Blev enorm ledsen när jag fått reda på att ALLA i mitt kompisgäng sovde över utan mig+att dom bytte julklappar fast en tjej sa att vi nog inte skulle göra det. Den personen ljög för mig rakt i facet. Fattar inte hur den kunde göra så, jag blev sjukt ledsen och fattar nu att jag är inte deras kompis som dom vill va med på fritiden. Varför frågade dom inte om jag ville hänga på? Jo, för att dom väll inte om mig så mkt. Men fattar inte, har vart kompis med 3 av dom i 8 år, och dom andra två i typ 5 månader. Dom två som jag trodde var schyssta, jag trodde att dom skulle bli mina nya bästa vänner. Men jag trodde fel. Jag duger inte åt dom. Blir utanför ganska lätt & det är sjukt jobbigt. Är ju med dom varje dag i plugget, men dom hae blivit så tajta så fort så jag halkat efter. Har försökt lära känna dom 2 nya vännerna men de funkar aldrig & jag ser att dom tycker mer om dom andra än mig. Mitt så kallade "kompisgäng" dissade mig i matsalen när vi kom från elevens val. Jag hade svenska, o dom nått annat. Trodde vi skulle sitta som vanligt, men ser att det är fullt vid bordet när jag kommer & sätter mig med några andra. Dom märker inte ens att jag var borta, dom går ut från matsalen utan att se mig. Och sen plötsligt när en av dom ser mig, säger den: åh hej! Som jag vart osynlig o totalt oviktig. Såna händelser händer ibland, inte precis mobbning men typ. Som idag när man fick sitta med vem man ville & jag blev själv. Det var ingen av dom som sa, men du kom o sätt dig här. Utan hörde dom skratta o jag fick kämpa för att koncentrera mig på arbetet. Men det som gör ont mest är att dom inte ens inser vad dom gör. Dom sårar mig, dom får mig känna att jag är osynlig, tråkig o konstig. Som om de var nått fel på mig. Igår så var jag på en grej, och min kompis blev orolig eftersom hon inte kunde va med den kompisen på en grej för man skulle va två o två. Men då sa jag att jag också var med så vi kunde va tillsammans. Men personen bara mm, och sen : Men jag vill ju va ****. Tänker inte avslöja namn men blev ledsen då oxå för att hon föredrog den andra före mig, och ville inte va med mig. Vi har ju känt varan i 8 HELA ÅR. Och så gör hon så? Det är hemskt. Jag är ledsen, jag är sårad, känner mig ensam ibland, jag blir utanför, jag blir osynlig för dom. Men jag tänker ALDRIG göra så mot någon. Jag vill ha sanna vänner, lixom vänner för livet. Men jag har inte lyckats. Hoppas att allt detta slutar för annars vill jag bara försvinna.

 
 
Ingen bild

Isabel

25 januari 2013 21:58

Men du skriver ju bara samma sak hela tiden! Fattar att det äh sjukt jobbigt och finns för att stötta dig, men vaarfööör äh du med dom i skolan då!?
Eftersom att det inte blir bättre antar jag att du äh helt som vanligt i skolan och låtsas som inget hänt?
Skit i dom herregud, visa dig inte svag!
Dissa dom med, dra dig till nya människor!
Och om du inte slutat ta följe med "hen" som du skrev för ett tag sen tycker jag att det äh på högtid att du gör de.
Ha de bra rå, kram

sötnosarna

26 januari 2013 17:41

Mm jag vet att jag skriver samma sak hela tiden men det är för att jag inte kan släppa det. Precis, jag har gått vanligt i skolan & låtsas som ingenting. Jag vet att det är fegt gjort. Jag är ingen stark person! Och kommer aldrig bli, punkt slut. Asså det är svårt att bara "dissa" dom för då blir jag ju ensam också. Är inte direkt en person som bara springer fram till någon och bara: hejsan! Och nä, jag har inte slutat att ta följe med "den" personen för att jag ÄR feg. Tror bara att hon & alla andra skulle tycka at det var as konstigt. Så är så feg att jag inte gör nått åt saken. Vet att det är en bra ide att sluta ta följe med den för när vi tar följe så blir det bara awkward tystnad, och det är alltid jag som ska börja snacka. Och när jag typ ställer nån fråga kanske om nått prov, så svarar den bara mmm eller aa. Lixom verkar som den tycker att det är jobbigt att jag snackar. Men vad ska säga till dem då, att jag inte vill ta följe längre? Frästen så har jag typ slutat nästan att ta följe med den, iaf när skolan är slut & vi åkt med bussen till hållplatsen. Så har jag bara gått ur bussen o rakt hem. Eftersom vi inte sitter i bussen, varför ska jag vänta på den? Tack för allt ditt push. Blir så sjukt glad över att såna människor som du, vågar berätta va man tycker. Är lite orolig nu...på tisdag ska skolan på en grej. Vi ska åka buss, jag ÄR rädd för att få sitta själv. Hur töntigt är inte det? Jag vet, jag ska va stark men det är svårt. Jag försöker men vet inte vad jag ska säga för att visa att här är jag, stark & trött på hur ni behandlar mig. Vad ska man lixom säga..? Tips? Du verkar va en go tjej! :) tack för att du säger dina åsikter. Kramizar
// Elin

 
Ingen bild

Isabel

27 januari 2013 17:59

Fattar, alla kan inte vara starka. Alla äh olika
Men asså det spelar ju ingen roll om du får va själv, de äh ju bättre de än att va med några du inte ens gillar? Du ska ju lixom inte va med dom för att du inte vill se "fa" ut (foreveralone hehe) ;) fast fattar ju att de inte äh kul att va själv men finns de inga andra i din klass du kan va med?
Och haha, varför skulle hen tycka att de va konstigt? Om ni ändå inte har nått att prata om kan ni ju lika gärna gå själva! Då knske inte hen är så noga med de heller! :) du knske kan säga att du tkr hen går för sent/tidigt eller nått? :)
Mitt tips äh att låtsas va oberörd, du kan ju snacka med dom ändå. Asså jag stöttar dig men de äh ju väldigt dumt att bli arg över en sån grej! :)
Annars äh de bara att hänga på eller antingen skita i dom och ha en greattime med dig själv! Du knske hittar nån annan gammal go vänn som du kan va med! ;D
Tack de va kul att höra att ja kan hjälpa dig :) kram!<3

sötnosarna

27 januari 2013 21:19

Tack för alla dina tips & jag ska försöka att få bättre självförtroende. Du har rätt, visst är det bättre att va själv än att va med några som inte ens är schyssta. Jag är inte arg bara sårad. Kan verkligen inte fatta hur deras hjärnor fungerar. Tror dom bara att jag inte har några känslor, och att jag kan acceptera vad som helst? Näh, det är slut på att va så jävla feg. Ska verkligen skärpa till mig och visa vem jag är. Jag hatar dom inte, men känner att dom är inga sanna vänner. För det dom gjort mot mig, så gör inga riktiga vänner. Jag ska bli mer modig o försöka hitta lite nya vänner, annars så får det bli att stanna hos dom. Fast även umgås med lite annat folk. Jag venne, det finns självklart andra tjejer i klassen som verkar snälla men dom är redan ett gäng. Och när jag för några veckor sen fråga om jag fick va med dom, kändes de som dom tvekade. Det verkar inte som om dom vill va med mig, & egentligen så vill jag inte va med dom heller för att dom är tråkiga. Men schyssta är det väll, känner dom inte så o kommer nog inte satsa på att lära känna dom heller. Ja, får fundera över saken med det där med att ta följe...Tack för ditt support tjejen. Värmer i mitt hjärta! Kramiz :)

 
Ingen bild

Sofia

28 januari 2013 19:25

Varför inte bara säga till dom vad du tycker?! Istället för att skriva det här hela tiden?! Visst, det kan va folk som kanske kommer med kommentarer som kanske kan hjälpa.. Men det behöver kanske hända nått i verkligheten också? Visa dig modig!

sötnosarna

29 januari 2013 16:27

Men vad ska jag säga då? Är för feg för att säga face to face, men känns inte så bra att smsa istället. Tack för att du hjälper mig på traven med starka åsikter. :) ska försöka säga vad jag tycker i verkligheten också! Kram
// Elin

 
Ingen bild

Anonym

6 februari 2013 13:31

Ett blogg tips: skriv inget sånt här på din blogg. Det skapar bara mer problem och ta tag i saken och säg det!

sötnosarna

6 februari 2013 13:45

Okej, just nu gör jag inget mer åt den saken för att det går segt men tack för tipset! :) ska försöka att inte skriva sånt. Kram
// Elin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sötnosarna - 25 augusti 2013 10:44

Jag är på nätet varje dag, och upptäcker mer och mer negativa saker. Tillexempel ask, det finns tusental människor som får kränkande saker på sin sida helt oskyldigt. Jag menar vrf? Man kan inte tycka om ALLA men det betyder ju inte att man har rätte...

Av sötnosarna - 15 augusti 2013 18:27

Jag tänkte kanske börja blogga igen men vi får se, därför tänkte jag ha en nystart. Så tänkte berätta lite om mig, jag heter Elin och är 14 år, fyller år den 28 februari. Mitt liv handlar om fotboll (mest), kompisar, musik o sjunga. Jag började spela...

Av sötnosarna - 3 juli 2013 15:36

Idag har jag inte gjort så hemskt mkt, städat lite, ska snart se ett nytt avsnitt av min favoritseire Pretty Little Liars. Nån av er som tittar på den serien? Iaf efter det ska jag ut o springa, ta en snabbdusch och sedan läsa runt på lite bloggar os...

Av sötnosarna - 1 juli 2013 14:52

Som sagt så var jag i Lidköping i lördags för att se min idol uppträda. Anton Ewald var as grym och jag filmade nästan hela tiden så att jag skulle kunna minnas allt det. Eftersom jag stod ganska långt fram så såg jag allt han gjorde, även när han da...

Av sötnosarna - 29 juni 2013 00:21

Tipsar er om en jätte kul sida, ask.fm. Tycker ni borde pröva! Glöm inte min! http://ask.fm/ElinEwaldTosse ...

Presentation

Jag är Elin & är 14 år, som står med båda fötterna på jorden. Min blogg handlar om allt!
Kramizzar :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om mobbning?
 Hemskt
 Sorgligt
 Jobbigt
 Coolt
 Fruktansvärt
 Värsta sak som finns

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dreams come true


Ovido - Quiz & Flashcards