Alla inlägg under november 2012

Av sötnosarna - 30 november 2012 18:28

Yeah, helgen är här! Så skönt asså :D denna helgen så blir det ganska mycket läxor för har 2 prov nästa vecka, ett i so och ett i bild. Man längtar ju inte precis men aja...tror att jag ska digga musik o bara chilla nu. Hejsvejs! <3 puss&kramJuste har ett filmtips, det är filmen "sjätte sinnet" Vi har nyss sett den på engelskan i skolan och den är skit bra men sorglig :/ p.s jag vill bara förbereda att detta är ingen film för känsliga personer, så håll koll. Vissa delar i filmen är faktiskt läskiga, det är ingen skräckfilm men kan va lite jobbiga delar i den. Men filmen är jätte bra iaf. // Elin

Av sötnosarna - 29 november 2012 18:07

Jag vaknade av att väckarklockan pep och jag steg upp ur min säng tröttsamt. Jag suckade tungt eftersom jag var galet trött. Efter jag vaknat till lite bestämde jag mig för att gå till Moas hotellrum och väcka henne. Moa var också lika trött som jag men tillslut var hon uppe med och vi tog hissen till nedervåningen för att äta frukost. Egentligen så var jag inte särskilt hungrig men tvingade i mig ett kokt ägg och en kopp te. Ingen höjdare precis men strunt samma. Moa låste upp dörren till hennes hotellrum och jag hängde efter. - Manda, under den här korta tiden vi varit här så har vi inte riktigt "upptäckt" hur själva England är. Vad sägs om att fira att vi har kommit så långt genom att gå ut ikväll? Min mun bildade ett leende och jag tyckte att det var en lysande ide. Jag funderade lite...- men vad ska jag ha på mig då? - Kom så går vi o kikar vad du har! Vi gick in i mitt rum och medan Moa öppnade garderobs dörren så stirrade hon stort. Hon gav mig en blick och suckade.- Manda, vad har du med dig för kläder, är det de bästa du har? Jag log lite..- mm ja...vadå?? Moa stängde garderobs dörren fort och skrek:- ASSÅ NU BLIR DET SHOPPING!!! Jag skrattade:- Jaa! Sedan skyndade vi oss ut från hotellet för att shoppa loss. Detta var livet tänkte jag, kunna göra vad man vill. Efter att vart inne i mer än tjugo affärer så hade Moa hittat perfekta kläder. Jag hade köpt ett par blåa tajta jeans med hål i och en svart skjorta med nitar. Tillslut blev jag helt glad inombord, Moa hade hittat den finaste klänningen ever till mig. Det var en ganska kort klänningen med dragkedja längs ryggen, den hade en urringning och spets tyg. Färgen på klänningen var mossgrön och spetstyget var grymt snyggt. När jag provade den, stod Moa mållöss:- Guud, den sitter ju perfekt. Du är så fin i den, köp den! Jag blev glad:- tack Moa, men utan din hjälp så skulle jag inte lyckas. Det blev ett sånt tillfälle om oss, vi kramade varandra! Tiden gick fort och klockan var redan 18.00 Moa hjälpte mig lite med sminket och jag tog på mig den gröna klänningen. Moa hade fixat så vi kunde komma in på en klubb och det hördes att det var party där inne när vi var påväg in. När vi kom in så strömmade det hög house musik ur högtalarna och man kände hur man ville börja dansa. Men Moa och jag bestämde oss för att ta det lite lugnt och dansa loss efter ett tag. Därför tog vi en drink i baren. Drinken som Moa beställt smakade faktiskt ganska gott så jag bestämde mig för att ta en till. Efter att suttit i baren ett tag så drog Moa i min arm och sedan stod vi på dansgolvet och det var fullt ös. Plötsligt kände jag att en person kom bakom mig och lade sina armar runt i midjan, när jag vände mig om såg jag att det var en kille i 30 årsåldern. Det började att kännas obehagligt när hans händer gled runt på min kropp. Tillslut sa jag:- släpp mig, vem är du? Killen tittade på mig:-varför? Jag är en kille som vill ha kul! Hans händer tog ett hårdare tag runt min midja och kom närmre. - men släpp mig ditt äckel ! sa jag.- kom igen snygging! - nej, seriöst! Precis i den minuten kom någon springande emot oss och slog ner killen. Personen tog tag i min arm och viskade: kom, skynda dig. Jag blev lite rädd men tänkte ändå att jag kände igen rösten. Vi sprang ut ur klubben och förskräckt såg jag i lampans ljus, att det var Louis.

Yo!

Av sötnosarna - 29 november 2012 17:37

Haft innebandyturnering idag och det gick väll sådär. Först så låg vi tvåa men sen förlorade vi dom matcherna som var klar så vi fick spela om tredje plats. Tyvär så förlorade vi den också :$ så vi kom på fjärde plats, det var 5 lag så vi kom näst sist! FAAAAN, JÄVLA SKIT!! vi var ju bra i början å va sjukt taggademen sen tror jag att vi blev trötta, tänkte att någon annan kunde få tag i bollen och då blev man ofokuserad. Jag gjorde mitt bästa iaf, så jag kunde inte gjort nått mer. Men en rolig grej var att som ni redan kanske vet, så var vi utklädda till cheerleaders med pompom och vi vann bästa utkläddnad, ja! Det är bättre än inget och de va kul att vi vann nått iaf. En annan sak som hände den sista matchen var att min klubba gick av på mitten, hahaha :) (det var skolans klubbor) men seriöst, jag skulle skjuta ett hårt skott och halvägs så flög klubban åt vänster o jag tappade den. Den var i två delar, klant kanske ni tänker? Men kom igen, ofta en klubba går sönder så fort! Senare kom det 8or och 9or och tittade( asså pinsamt ) så jag hoppas att inte många såg när jag failade, asså så typiskt mig....haha men det var typ det som hänt idag. Imorron så är det fredag, Yippieeee :) äntligen helg, fyfan va gött! Hoppas ni haft en bra dag, ses! Kram :) <3 xoxo// Elin

Av sötnosarna - 28 november 2012 07:24

Var på utvecklingssamtal igår, det gick bra och vi höll bara på i en kvart! ;D snart ska jag dra till Ellen o det blir plugget! Idag slutar jag 12.35, tidigt o gött! Efter skolan så ska jag förbereda mig inför innebandyturneringen som är imorron, hihu :) och därefter blir det läxor & resemöte på torsbo! Ha en bra dag sötnosar ;D <3 puss å kram// Elin

Av sötnosarna - 27 november 2012 17:21

Drar på utvecklingssamtal nu, bloggar nog mera sen :) ses! // Elin

Cha

Av sötnosarna - 26 november 2012 17:53

Pluggar just nu till no-provet som är imorron :( *suck...varför är det så mkt prov hela jävla tiden? Har redan haft matteprov, franskaprov, noprov, soprov. Ska det inte komma engelska och svenska oxå eller? Seriöst -.- aja, imorron så har vi ingen idrott pga 8:orna har handbolls turnering på vår lektion så slipper idrott! Ska kolla lite på turneringen o de ska bli kul att se va dom har för utkläddnader ! <3 haha längtar!! Sedan imorn kväll så har jag även utvecklingssamtal, kul eller hur? :)// Elin

Av sötnosarna - 25 november 2012 10:09

Jag har nyss vaknat, ni med? Idag är det söndag, hatar söndagar eftersom jag brukar tänka: åh nej, det är skola imorron! Idag ska jag mest plugga till ett no-prov, prova utklädnaden till innebandyturneringen, välja vilka kläder jag ska ha i skolan och chilla lite. Vad ska ni göra idag? :) som ni vet så håller jag på att skriva en One Direction novell och är på kapitel 4. Men tycker ni den är bra, för funderar att lägga ner den? Kommentera vad du tycker! <3 :) // Elin

Av sötnosarna - 24 november 2012 12:18

Äntligen helg, gött va? :) Jag har längtat otroligt mkt till att det skulle bli helg denna vecka för det har vart ganska jobbigt att gå upp tidigt varje dag. Men nu är det helg o det är awsome! Har funderat lite på er, är det något ni tycker jag ska förbättra bloggen eller är det något ni vill att jag ska prata om? Nu är det ERAN tur, ni har fria händer. Kommentera vad du vill jag ska göra, vad som helst. Detta gör jag bara för er! ;) ni får även passa på att ställa frågor genom himmel och jord. Varsågod, kör på! Kramar från mig! <3 // Elin

Presentation

Jag är Elin & är 14 år, som står med båda fötterna på jorden. Min blogg handlar om allt!
Kramizzar :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om mobbning?
 Hemskt
 Sorgligt
 Jobbigt
 Coolt
 Fruktansvärt
 Värsta sak som finns

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dreams come true


Ovido - Quiz & Flashcards